Když mám vlastního kupce a potřebuji
vyřídit všechny potřebné dokumenty, zvládnu to sám?
Pokud
se v této oblasti pohybujete a víte jak postupovat, dá se to zvládnout,
ale musíte si vyhledat právníka, odhadce a hlavně si musíte zajistit rezervační
poplatek, který se složí v advokátní úschovně. Zajistíte si tak, že si to
zájemce nerozmyslí, než všechno necháte sepsat. A pokud si koupi rozmyslí,
budete mít pokryté náklady spojené s dosavadním vyřizováním. Je to dost
náročné na čas. Kdo se v těchto záležitostech nevyzná, je velmi pravděpodobné,
že se prodej neuskuteční z mnoha důvodů. Jedna z nejhlavnějších
příčin je nesprávně sepsaná kupní smlouva, kde stačí napsat špatně čísla
parcel, či způsob vlastnictví apod., katastr Vám to pak vrátí a většinou stejně
skončíte u advokáta. Měli jsme tu případ prodeje RD u Třeboně, kde zájemce
chtěl okamžitě bydlet a platit hotově. Aby se zkrátila doba vyřizování, nechtěl
platit ani rezervační poplatek. Byl tak věrohodný pro prodávající, že jsme na
jejich žádost udělali výjimku. Kupní smlouvu jsme zhotovili do 3 dnů a zájemce
jí přišel ochotně sepsat. Bohužel peníze nedorazily a pak se ukázalo, že nikdy
žádné neměl, jen strašně chtěl ten dům. Bohužel na něj ale neměl peníze.
Z toho vyplývá: Nikdy nepřipravujte
kupní smlouvu bez zajištění rezervačního poplatku.
Můj
názor je, že tyto záležitosti by měli dělat odborníci, kteří znají všechna
možná rizika. Nemovitost se prodává většinou jednou za život, a tudíž se
nevyplatí riskovat ztrátu tak velkého finančního obnosu kvůli ušetřeným pár
tisícikorunám za služby realitní kanceláře.
Žádné komentáře:
Okomentovat